Wednesday, October 5, 2011

Perhentian Part 1






Ahoy!!! hehehhehe akhirnye gua dapat gak takeover blog ni dri si sadiq.....cilake sadiq, ade ke update blog setaun skali, ish..ish..ish Sadiq2....

Gua nk citer ni, gua,Apek Kazama ngan Akeym Maf baru balik dri Pulau Perhentian, ktorang stay kt sane 3 hari 2 malam ngan member ktorang dak Linda Piman dgn dak Aino..fuhh!!! acare beb, ktorang lepak dkt pulau perhentian kecil kt Shari-La challet, ktorang amek package, 1 kepala rm300.00, termasuk bot pegi balik dari Jeti Besut ke pulau, tempat tinggal 3h2m, 2 breakfast,2lunch, 1 dinner, 1bbq dinner, skali dgn snorkeling 5 tmpat, dgr mcm best kan??? haaa...ade lg best....

So 29/9/2011 ktorang gerak malam, gua mmg excited gile kot, dari siang gua dh siap packing barang2, x sabar nk tunggu malam, dlm kol 8 mlm cmtu, gua gerak dari rumah, jalan kaki jek ke kedai kingkong @ An - Najihin @ KK....excited pnye pasal, jln kaki pn gua sanggup...smapi je kedai kingkong gua terus call Apek, otw ktenye, dak Akeym ade kt rumah lg, dlm kol 10 mlm cmtu kot, Apek pon smpai kt KK, ktorang trus gerak rumah Akeym, Akeym buat gmpak plak dh, demam katenye, gua pn ugut Akeym, klau die x jadi pegi, gua cabut taik lalat ala2 sweet die.....hahahha terus akeym takut....

Dalam kol 11.30 mlm camtu,si Aino dgn si Linda sampai, kitorang pegi naik keter si Aino nih, benti jap dkt Shell isi minyak rm100.00, pastu trus gerak, nk dijadikan cerite, malam tu sume x tau jalan sbenarnye, so ktorang pn ape lg, men langgar je la, Apek cadang ikut LPT, tp time tu, si Aino yg drive, die plak nk ikut jalan Kuala Lipis, nk singgah rumah Siti Norhalizot ktenye, xde option len, ikutkan jela...Okeh dh start masuk Karak nih, si Ain ni drive, bapak la, gua takut2 jek tak sempat pg knduri kawin si Alan, ade ke time selekoh bleh lg jwp tepon??? oit jgn wt cmni dol, nk mati, pi sorang2, gua tanak mati lg nih, gua pn suruh Apek drive, smpai dkt Petronas kt Karak tuh Apek plak take over....(fuhh!!! selamat sikit).

Lebey kurang kol 7am cmtu, ktorang smpai kt area Besut, perut gua dh nyanyi bagai nk gile, yg si Linda pn dh bebunyik2, lapar ktenye...gua dlm hati, ehh...minah ni, dh bape kali bnti makan pn lapar lg....lain la gua, pnat layan si Apek drive....
Jalan pnye jalan, nmpak warung kat tepi jalan, warong Kak Long katenye, peramah gak Kak Long nih, gua mmg x tunggu lame la, terus je ke buffet line, perghh!!! ade nasi minyak warna-warni, nasi dagang,pastu ngan macam2 kuih lg.......citer banyak xde, mmg kelasss makan kat cni...aku amek nasi dagang, letak kari ikan tongkol, fuhhh!!! menangkap beb, gua xtau, cmne la klau gua mmg asal sane, ape la yg jd kt gua skang nih...msti gedebab gile kot.....

1 comments:

Aizat said...

bagus la lu pnya story telling sapiq! Hehehe. Sape2 nk jadik admin lagi kasik roger aku ye.

Time kaseh

Post a Comment

 
Powered by Blogger